Friday, June 17, 2011

KAD PERUBATAN HOSPITAL - SMARTMEDIC 100

Kami membantu anda sesuatu yang tidak dirancang...


Kemajuan dalam teknologi perubatan perlu dibayar dengan harga yang tinggi. Ditambah pula dengan kos sara hidup dan pendidikan anak-anak, anda dan orang tersayang yang mungkin terpaksa menaggung kesempitan kewangan jika anda tidak merancang perbelanjaan hospital.  kebenarannya, pembedahan yang tidak diguna dan tidak dapat dielakkan boleh menghabiskan keseluruhan simpanan anda. 

Dengan SmartMedic 100, kami menawarkan anda kemasukan hospital yang dijamin dan menguruskan segala bil-bil perubatan sejurus selepas anda keluar dari panel hospital kami.  SmartMedic 100 memberikan anda dan keluarga anda satu ketenangan dengan perlindungan yang komprehensif dan berkualiti terutama sekali bila anda memerlukannya.

SmartMedic 100 bekerjasama dengan salah sebuah 'Managed Care Organization' iaitu Metronic iCares Services. Metronic iCares Services menyediakan anda dengan bantuan percuma 24 jam bagi memudahkan anda ;
  • Kemasukan ke Hospital
  • Penyelesaian terus ke atas bil-bil hospital sejurus selepas keluar hospital

Antara ciri-ciri UNIK SmartMedic 100 :-

  1. Pembiayaan bil rawatan hospital dibiayai oleh MAA Takaful 100% di hospital panel, TIADA KO-INSURAN (Ko-Insuran bermaksud perkongsian pembayaran bil mengikut peratusan tertentu di antara pemegang polisi dan syarikat takaful/insurance)
  2. Menawarkan KHAIRAT KEMATIAN sebanyak RM5,000 - satu-satunya pelan kad perubatan yang menawarkan faedah sebegini!
  3. Perlindungan ditawarkan sehingga umur 80 TAHUN, pembaharuan terjamin!
  4. Kadar had bilik yang tinggi, bermula daripada RM150 (Plan 1), RM200 (Plan 2), RM300 (Plan 3) dan RM450 (Plan 4) mengikut jenis pelan yang dipilih. Oleh yang demikian, anda mampu berada di wad yang lebih baik dengan pilihan plan yang pastinya tidak membebankan!
  5. Had perlindungan seumur hidup yang tinggi, bermula daripada RM150,000 sehingga RM600,000, mengikut jenis plan yg dipilih!
  6. Sekiranya plan adalah untuk anak, penjaga akan dibayar elaun jagaan setiap kali anak dimasukkan ke hospital. Nilai elaun yang diberi bermula dari RM200 sehingga maksimum RM400 untuk setiap kes! HEBAT KAN?
  7. Satu-satunya plan untuk kad perubatan yang boleh dicarum secara bulanan, suku tahun, setengah tahun ataupun secara tahunan, dengan premium serendah RM33 sebulan*. Sungguh Berbaloi!
* merujuk premium untuk Plan 1 untuk kategori kanak-kanak lelaki berumur 6-15 tahun.






Pembaca yang membaca artikel ini turut membaca artikel dibawah :-









4 comments:

Anonymous said...

bole bayar monthly ker?

AznanHassan said...

Boleh, check dlm article utk jumlah yang perlu dibayar berdasarkan jantina dan plan yang ingin diambil. Hanya perlu bahagikan jumlah yang dipaparkan dengan 12 bulan untuk mendapatkan anggaran bayaran bulanan yang perlu dibayar.

Unknown said...

kalau demam biasa boleh ke pegi hspital..i mean utk pesakit luar,boleh guna kad ni x?

Aznan Hassan (m.aznan76@gmail.com) said...

Amnah, outpatient tak cover, plan atau kad perubatan ini hanya terpakai untuk kes rawatan yang memerlukan kemasukan ke hospital, sekurang-kurangnya 1 malam. Untuk kes demam biasa ataupun outpatient, MAA Takaful setakat ini tidak menawarkan plan sebegitu, tetapi puan/cik boleh merujuk kepada syarikat insuran seperti ING. Cheers.

Post a Comment

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates